Drömmen om en fantasi

Jag har försökt att sova, men det går inte så bra, när tankarna väl snurrar i skallen så vill dom inte sluta, jag får inte stopp på dom, en mental övning för det skulle behövas. Så det är lika bra att skriva av sig dem, så kanska jag kan somna sen.

Men vad är det som stör min skönhetssöm då?


Jo det är löpningen som spökar igen. Det här året har varit mitt bästa år, någonsin, både utanför och på löparbanan. Men samtidigt som SM-medaljerna har slungats över mig(ok, det där kanske inte var riktigt sant) har jag aldrig haft sämre förutsättningar...

...jag hade en stressfraktur i foten i våras, Direkt efter det blev jag sjuk i 4veckor och och när jag väl började springa igen, så var det bara 1.5 månader kvar till SM, årets mål. Väl där så lyckades jag knipa bronset. Och visst är jag nöjd över det, men det känns ändå lite surt, jag vet att jag hade kunnat mycket mer än så, om jag bara hade varit fri från sjukdomar och skador...

Och nu då...?
Jag har haft hosta och varit förkyld i snart en månad, och det känns hemskt :S Hur fasen ska jag kunna vinna OS på det här sättet? Som soffliggare kanske...?

Nä, såhär får det fan inte vara! Men det kanske har sina förklaringar... en av dom är att jag sitter uppe nu, kl 05:00 på nyårsaftons morgonen och skriver. Jag måste skärpa mig. Jag kan inte hålla på såhär.


Ingen som ska vinna OS kan hålla på såhär...



Det värsta av allt är att jag börjar känna mig gammal,
inte som en gubbe. Men gammal nog att kunna gå och lägga mig i tid, och gammal nog att veta hur man ska göra med alla tankar som svämmar över på nätterna... men det kanske jag aldrig kommer att lära mig...?
Jag är så pass gammal att det snart är dags att göra något med mit liv, inte bara flyta med i strömmen. Snart kommer jag vara tvungen att göra något på egen hand, jag kommer inte kunna åka snåplskjuts i hela mitt liv, även fast det skulle kännas som det enklaste beslutet.

Jag ska återvända till sängen för att sova nu...Gonatt. Eller ska jag säga godmorgon?


Har mixtrat med photoshop idag... här är Henke;
image107

Omgjord från denna;
image45

Kommentarer
Postat av: Micke

fan vad grå bilden vart, den svarta färgen ska vara mer svart ;)

2007-12-31 @ 05:13:02
URL: http://gnissim.blogg.se
Postat av: Maeia

Djupt Micke! Men du får säkert ditt os guld til slut :)

2007-12-31 @ 07:18:41
URL: http://dennamajzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0