Fyverkerier och Julmat...

Alla dessa pengar som slösas i Sverige vid jul!

Vi överkonsumerar mat, köper in en hel affär fan! Och sedan så slänger vi det mesta av det ändå. Att inte folk tänker. Jag kan lova att nästan alla svanskar har käkat överbliven julmat flera dagar i rad nu efter jul, men ändå har den inte tagit slut och man har slängt skiten ändå. Varför inte bara fixa lite mindre käk?

Och fyverkerier förstår jag mig inte heller på längre... förr tyckte man ju att det var häftigt, visst är det fint nu också, men vem är så jäkla dum att den slösar flera tusen spänn på något som brinner upp och är helt borta efter några sekunder?! Vissa är inte smarta iallfall... tur att jag är det då :)

Jag låter som en kärring ju :S
Yäyä, det jag ville komma fram till är att det är onödigt med onödiga saker...

image101
Visst är det fint, men inte fan är det bra...

Kommentarer
Postat av: Helena

Håller med dig, jag har kastat mat för en halv armé idag, ett riktigt slöseri...

2007-12-29 @ 15:48:37
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Camilla

sv. bra bra! jag jobbar mig framåt här! hejja mig!, skriker jag och fortsätter

2007-12-29 @ 16:11:41
URL: http://camillau.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0