Hej hopp

Hemma från ännu en skoldag. Tisdagar innehåller ju bara 2 lektioner för mig, och kommer att göra det under hela gymnasiet,  så det är ju inte allt för jobbigt.

Det som däremot är mycket jobbigare är dagens träningspass: 5*300m i Sätrahallen. Men det ska bli kul! Snabba intervaller på bana är grymt kul, och nu är det bara att köra allt vad man har. Ta ut sig till max...woho! =) 
Men jag måste se det som ett vanligt träningspass, och inte någon tävling mot de andra jag springer med. Det är svårare än vad det låter =) Ni som inte vet hur det är att springa tester förstår nog inte heller vad jag menar... menmen...

Sedan är det Mentala Guiden. Oliver och Mary ska redovisa ett kapitel tillsammans.
Mentala guiden handlar mycket om possitiva tankar och koncentration, vad man ska tänka på och hur man kan göra. Sedan så har man ju också olika egna sätt för att lyckas.

Till träningen idag ska jag tänka på att; 
Fokusera på den kommande intervallen, inte på den innan eller den efter.
Fokusera på vad som är bra och på vad som gör att det går bra.

Detta är saker som gör att det går bättre och att det känns bättre. Detta är något som jag inte är allt för bra på. Så det är ju värt att ge det ett försök, istället för att läsa det på lektionerna och sedan bara skita i det =)
Det är bara två saker, men det är en utmaning för mig.

Nu ska jag vandra vidare. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Mary

vill bara säga att vi var jääävligt bra på att redovisa. haha. upp till bevis för dig nu på tisdag, thöhö.

2007-12-14 @ 22:17:06
URL: http://fiemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0