Sala blir till Västerås



 

Jag har tävlat för IFK Sala sedan jag var 7år gamal. På somrarna var det träningar på gamla hederliga Silvervallen hemma i Sala, och det var det roligaste jag visste att göra på somrarna när jag var mindre. Vi sprang på kolstubb(eller krossat tegel) och när jag kom hem var mina kläder och skor helt rödfärgade. Höjdhopp och längdhopp var dom grenarna som jag gillade mest.

Men nu har även jag blivit stor, större i alla fall... Och favoritgrenen har blivit 800m och jag tränar inte längre med Sala, jag har inte tränat med någon i Sala på 3år och jag har snackat med "min tränare" 2ggr det här året. Dom senaste åren har jag antingen tränat med Löpargymnasiet, Västerås FK eller så har jag sprungit mina pass helt ensam runt gruvhålen hemma.

Visst så betalar Sala det mesta, men vad ska jag med dom pengarna till? Ska jag åka på träningsläger helt själv? Ska jag springa alla sträckorna i en stafett?
Nej, jag är ingen superman och jag vill ha en riktig klubb att träna med när jag är på hemmaplan, när jag inte är i Sthlm. Därför har det blivit dags att ta farväl, och ta ännu ett steg i utvecklingen. 

Så nu har det blivit dags för mig att byta klubb. Västerås är mitt första val och mitt enda val. Jag gillar Peters träning och gruppen som jag tränar med där. Det är en bra klubb helt enkelt, en bättre klubb...


Kommentarer
Postat av: jocke

fan va bra, men hur gåre med övergångspapprena?

2007-12-20 @ 13:48:35
Postat av: Micke

har inte fått tag på någon i klubben(sala) ännu =) men när jag har fått det så skickas dom in =)

2007-12-20 @ 14:27:53
URL: http://gnissim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0