Städa?

Så har jag vaknat ännu en gång, täppt i näsan och utan att ha en aning om vad klockan var...

Det blir så när det är lov eller helger, man är uppe länge på kvällarna/näterna, för länge, och sedan när man vaknar är man helt borta... Jagtrodde att klockan var typ 06:00 nu när jag vaknade. Menmen, vad gör det...

Jag skulle precis skriva att detta skulle bli en "städa-huset-dag", men så stormade brorsan in och frågade vad jag skulle göra idag. Jag svarade såklart att jag ska städa och han svarade med ett förvånat Jaha, vadå kommer din flickvän idag eller?!
Och nej, hon ska inte komma idag.
Men i min familj så städar vi endast när vi ska få gäster, aldrig annars. Julstäda? Vad fasen är det liksom? Det var nog däför han lät så förvånad...

Men han erbjöd mig att hänga med till V-ås på mellandagsrean, jag tackade ja. Hällre det än att städa vafän ;)
Så snart bär det av till mellanstan, Västerås, förr var ju det storstan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0