A guide to recognize your saint!?

Idag hade jag Mentala guiden. Det är ett ämne (egentligen är det en bok) som vi löpare är tvugna att läsa.

Eller tvugna och tvugna... vi kan ju skita i det men det är det nog ingen som ens skulle drömma om det...eller vilja skita i det.

Men i alla fall, jag tycker att det är ett intressant ämne som gör att man har en god möjlighet att utveckla sig som person, och idrottare. Man lär sig hur man ska tänka och hur man ska bete sig i vissa lägen. Man lär sig också om hur man själv fungerar som person, man får bättre självkänsla! När man känner sig själv så vet man vilka psykiska svagheter man har och vad man bör förbättra = Bättre Självförtroende... 
 
Många av er kanske tror att ni känner er själva, utan och innan, från er vänstra lilltå upp till hårstrå nr 759 och sedan tillbaka ner till er högra stortå...? men då kan jag lungt säga att så är det inte! =)  

Jag trodde att jag hade bra självkänsla innan jag började med mentala guiden, men jag listade snart ut att den inte var på topp. När jag väl hade börjat att tänka efter hur jag fungerar med andra personer, hur jag ser på mig själv och hur jag beter mig i olika lägen så märkte jag snart att det fanns(finns!) mycket att upptäcka... och förändra.

Märker ni samma sak om ni tänker efter en stund?

En sak som jag har lärt mig är att jag har rättigheter (mysko unge tänker ni?), men tänk efter... förr skrev jag alltid man när jag egentligen talade för mina egna åsikter(känner ni igen er?). Men det är min rättighet (och skyldighet?) att ersätta man, med jag. Det visar på bra självkänsla! =) 



image11



Nu börjar det bli sent, och det kanske är dags att sova? Jag har ju trotts allt kursprov i spanska imorgon bitti.


Jag ville öppna fönstet och vädra ut lite... och nu är jag klar. =)

yäyä =)

Kommentarer
Postat av: Mickan

Oj vad djupt !!

2007-11-14 @ 12:41:32
URL: http://mickanochjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0