Det.

Förut hatade jag att ens tänka på det. Jag ville inte åka hem ifrån Stockholm, hem till Sala, för att jag avskydde det. Men jag ville heller inte tillbaka dit(hem?), till Stockholm, inte på det sättet... Jag mådde illa av det, jag mådde nästan illa av att tänka på det. Jag kunde stanna i storstan flera helger i rad för att undågå vad jag avskydde mest.

Men nu har ändrat mig. Nu är det något av det bästa jag vet! Att lyssna på andra(att tjuvlyssna) har blivit min hobby, och det gör att jag glömmer tiden. Det är skönt att inte längre ha ansvaret över tiden, att slippa stressa, för det här är inget som jag kan påverka. Det är inget som jag vill påverka.
Jag brukar ta plats bland dom lite finare människorna. Förra helgen tjuvlyssnade jag t.ex. på Albert Svanberg och hans TV-team från svt.
Det har blivit allt mer spännande... Jag brukar inte betala för mig heller, jag har ju råd, men varför slösa pengar på något som man kan få gratis? Och om jag betalar så ger jag mig själv rabatt, genom att lura försäljaren.

Jag är en slampa, likvärdig med en tjuv kanske?
Men jag är nöjd med mig själv i varje fall. Det är vad som är viktigt för mig =)



image27
Jag älskar att åka tåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0