Hjärngympa.

Snurrar kvinnan medsols eller motsols?

image23

Större delen av dem som kollar ser henne snurra motsols. Dvs att du använder din högra hjärnhalva mest. Tycker du däremot att den snurrar medtsols, så är det din vänstra hjärnhalva som arbetar mest.


De flesta ser henne snurra motsols. Men om man anstränger sig så kan man få den att ändra håll. Första gången jag kollade så snurrade den medurs, men nu har jag mer kontroll över den.

För att lyckas ändra håll;
Jag bestämmer mig för en punkt aldeles under bilden och fokuserar på den, föreställer mig att kvinnan ska snurra åt det håller jag vill. Och vipps så är det som om hon har läst mina tankar! =) Jag tycker att den är rätt kul, men jag är ju en nörd så jag förväntar mig ingen annan att tycka det ;D


Lita fakta;

Användning av Höger hjärnhalva
(motsols);

♣Risktagande
Känsla
Föreställning/Fantasi
Tro
-Filosofi

Användning av Vänster Hjärnhalva(medsols);

♣Säkerhet
Logik
Fakta
Vetenskap
-Mattematik





Kommentarer
Postat av: Mickan

Är man överinteligent om man ser henne åka åt båda hållen ???

2007-11-24 @ 23:37:04
URL: http://mickanochjohanna.blogg.se
Postat av: Micke

om du ser henne åka åt båda hållen på samma gång så är du nog inte överintilligent... snarare hög eller nått.. :P

2007-11-24 @ 23:57:02
URL: http://www.gnissim.blogg.se
Postat av: majzan

JAG FÅR ONT I HUVET AV SÅNT HÄR

2007-11-25 @ 10:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0