Satsumans är en ort i Japan om vill veta... men det kanske ni inte ville? ;)

Är det bara jag som har undrat; Vad fasiken är det för skillnad på dom här runda och orange frukterna som ligger här och skräpar?!

Man har ju noll koll på om det är Mandariner, Clementiner eller Satsumans!? Själv brukar jag kalla allt för Mandariner, det blir lättast så. Men egentligen så säljs det inte ens Mandariner i Sverige längre, detta för att dom innehåller för mycket kärnor och har blivit utkonkurrerade av dom kärnfria alternativen; Clementiner och Satsumans.

Men vad är då skillnaden på en Satsuman och en Clementin?

Satsuman; har tjockare skal än clementiner och importeras ofta från Maroco, men även spanien.

Clementin; har tunnare skal än Satsumansoch brukar ofta ha gröna skiftningar i skalet; men dom är ändå mogna att bli uppkäkade. Importeras från Spanien.


Ehh... vafan, fruk som frukt, lika bra att läga in en bild på en apelsin
image18




Kommentarer
Postat av: Stina

Ja, det där har jag också funderat över ett antal gånger :) Det är bra att jag fick lite klarhet i saken nu, men jag lär ju glömma bort skillnaden ganska snabbt igen haha...

2007-11-22 @ 22:40:51
URL: http://tillsammans.blogg.se
Postat av: Ilvana

Svar: Hahah, jo men lite störd är jag nog men sen så skrevs det inlägget när jag var trött och uttråkad mitt i natten så riktigt så illa är det nog inte i vanliga fall ;P

2007-11-23 @ 09:36:25
URL: http://ilvaana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0