Simning är bättre än Friidrott!

Bilden är tagen vid Världscupen i simning som gick på Erikdalsbadet förra veckan...

image2329 

Tänk vad man kan förlora på av att bara vara seg i starten. Hade killen som är längst bort på bilden varit lite mer på hugget så hade han nog inte varit en kroppslängd efter täten, redan innan ledaren nått vattenytan. Men inom simning så vågar man inte chansa, för man har bara ett försök på sig, i friidrotten har man två. Jag tycker att det är bättre med ett försök.

Hur roligt hade det varit om man hade 2 försök i simning!? Hade alla simmrna fått gått upp ur vattnet och hoppa i igen? Det hade ju varit en mycket sämre publiksport då. Jag tror(vet nästan) att det var så förr, att man hade 2 försök alltså... Men nu tror jag att dom flesta tycker att det skulle vara helt vrickat med fler än ett försök i smining, eller?

Om man skulle förbjuda tjuvstarter i Friidrott så skulle man, om ett par år, tänka; Hur fan tänkte dom egentligen när dom tillät tjuvstarter...? :S

Om man skulle förbjuda tjuvstarter i friidrott, hade det inte varit mera underhållande och spännande då?

Kanske mer rätvist t.o.m? För friidott (och sport i allmänhet) handlar om att kontrollera sin nervositet. Och tjuvstarter handlar antingen om nerver, eller om att chansa(och det tillhör ju inte sporten...). Man måste kunna klara av att behålla lugnet i jobbiga situationer, det är en del av själva grejen. Så varför tillåter mn tjuvstarter över huvu taget? :S

Jag borde nog skicka ett litet vykort till snobbarna som har hand om regelboken. Eller så ringer jag dom, för just nu verkar dom ju ligga med nattmössan dragna över både ögon och öron. Såhär kan der ju inte vara... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0