Glass

Jag måste erkänna att jag är beroende, inte av datorer, dataspel, chokladmuffins från McDonalds... Eller jo, jag är beroende av dessa saker också, jag kan tex inte gå förbi ett McDonalds utan att köpa en Chokladmuffins, dom är ju så stora och goda och riktigt feta! mums! Men det jag vill komma till är att jag är beroende av glass.

Jag tuggar i mig över 4liter glass per vecka :S Inte konstigt att jag gått upp i vikt. Ibörjan körde jag på Ben&Jerry's lyx glass. Men jag insåg snabbt att fattiga jag skulle bli ruinerad. Så jag har succesivt övergått till allt billigare glass.

Men trotts att jag äter 4liter glass per vecka så har jag inte insett att jag är beroende, inte förrän nu. Jag kom på mig själv med att sitta och äta glass med händerna och sedan slicka glasspaketet om en hund, hur normalt är det på en skala 1-10? :S

Här sitter sorgliga lilla jag igen och äter glass med händerna och jag börjar undra vart detta ska sluta? Hos en terapeft för frenetiska glassätare? :S Vem vet...

Tipps för att veta kvaliten på glassen;
Många tror att glassen blir stenhård pga temperaturen i frysen men oftast beror det på att glasen är vattning = den innehåller inte mkt mjölk/grädde.
 
Lyx glass :D

Kommentarer
Postat av: atena

åh, glass! ÅH! BEN AND JERRYS! my lööv. haah

2008-02-12 @ 23:53:12
URL: http://jiggy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0