Tekniker för bättre betyg

Mina betyg i Matte och Engelska väntar på att jag ska logga in på schoolsoft. Vågar jag kolla? Ehh, ingen idé att kolla nu. Om det blir sämre än förväntat  så kommer jag bara gå och grubbla på hur jag ka höja dem under resten av lovet. 

Och ja, det finns många metoder för att höja ett betyg. Måååånga. Här är två;

Förför läraren;

Dett är som ett förspel(som ibland går för långt), det börjar samtidigt som kursen startar. Här handlar det om att inte tappa kontrollen allt för tidigt och man får inte vara kräsen, med tanke på att lärarna är äldre än ens föräldrar. Det är en väl utövad metod, bla så har Oliver utvecklat en speciell teknik för detta. Om han går steget längre än alla andra(ja, gissa själv hur långt det är) eller om han bara är mer förförisk, det vet jag inte. Men oförtjänta betyg, det får han iallafall. Itzi Itzi säger jag bara. 

Hota läraren;

Ligger du och väger mellan något betyg så kan detta vara något för dig. När dagens ungdommar inte får som dom vill så tar det till hot. Småbarn hotar föräldrar och föräldrar hotar småbarn, "Ingen mat ingen efterrätt, ungjävel!". Och detta är vad vi tar med oss hela livet, inte minst i skolan. Fanny är en tvätt äckta speciallist på hot, "Du uffe-puffe lilla, jag är sämst i klassen och jag ligger på gränsen till IG, men om inte du ger mig VG så går jag till rektorn och säger att du är dum"
Alla vet att lärarna är dödsskraja för rektorerna (punkt)



Själv kör jag på att "övertala" läraren om hur duktig jag är. Absolut inga hot här inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0