En snubbe i himlen?

Oj, jag han inte skriva klart det där förra inlägget igår kväll...

Det är så att jag har börat en ny kurs såhär på vårkvisten(eller vad man nu kallar det...) Religion A. På förhand så skulle man ju kunna tro att hela klassen kommer att sitta i ring och be tillsammans samtidigt som läraren springer runt och kastar sina välsignelser över oss.

Och det kan jag klara mig utan tills dess att jag blir gammal och senil.

Men nu är det så fyndigt att kursen inte alls handlar om något liknande. Jag har fattat det som om att det kommer bli mer åt filosofi-hållet. Tankar kring livet... Varför lever vi? Finns det gröna människor med ovala huvuden i rymden som inte vill annat än att utplåna lilla mig här på jorden?

Det är ju det som religion är... En tro på något som en snubbe i vit rock, långt grått hår och rynkig hud försökt att motbevisa, men inte lyckats. Man tror på något som inte är vetenskapligt bevisat...

Så... jag är nog inte helt oreligös ändå... Även om jag inte tror att någon snubbe sprang runt för 2000år sedan och utförde mirakel och snackade med sin farsa i himlen.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0