Det lilla landet lagom

Jahapp,

så var man tillbaka i Stockholm igen, tillbaka i verkligheten och livet som lärarnas hatobjekt. Men vafan, man får ta livet med en klackspark. Det är väll ingen dödssynd att ha 80% närvaro, att lämna in hemskrivningar ett par veckor för sent eller att säga att läraren är en jävla störd slampa när denne står bakom ens rygg!? Eller? Det sistnämnda gjorde jag dock inte med flit (men jag hade tamefan belägg för att säga det!).

Jag satsar på att inte leva så jävla serriöst... att följa alla lagar, regler och normer som finns här i Sverige känns inte som min uppgift... Nej, det lilla landet lagom kan ta sig i röven. Jag menar... vem har inte stoppat en möglig macka i käften på sin trogne vapendragare, även om det varken är trevligt eller normalt? vem har inte as-plantat i någon annans knä...? och vem har inte utfört tidelag? Ok, det där sista var over the line, men ni fattar vad jag menar. Jag är less på det normala, ge mig lite mer onormalt!

Jag måste ändå säga att det är skönt att vara jag. Livet rullar på så länge man har kul, och visst är det kul här på studentboendet i fjollträsk! Ibland är det nästan för kul... Ibland är Jag nästan för kul, har jag hört. ;)

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Mary

hej bibel-inlägg

2008-11-02 @ 23:23:30
URL: http://fiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0