Självmord.

Nu är det snart dags, ännu en gång, för att springa livet ur mig, ordagrant alltså.

2min-90sek-60sek-45sek-30sek gånger 3 (plus 60sek-45sek, om det känns bra.) 30sek vila mellan loppen och 90sek mellan varje serie


För vissa är intervallerna ovanför rena ramak Kina-språket, för mig är det vardagsmat, lika vanligt som fetma är i USA eller som bananer är i Afrika. Och jag måste fan erkänna att även jag tröttnar på skiten ibland. Att springa är en konst och när det går riktigt bra så finns det inget bättre. Att kunna hålla pulsen så hög som möjligt under en arbetstid på 18minuter, utan att mjölksyra sprider sig i musklerna är svårt. Ibland är det t.o.m. lika svårt att förstå sig på som en tavla från Ernst Billgren(jag fattar inte hur han kan vara poppis :S). Varför håller man på? Till vilken nytta?

Kan jag inte bara vara lite normal för en gångs skull? Men nej, det kan jag inte. Jag gillar att springa tills magsafen fräter i halsen och jag känner hur bitar av
fulkornspastan(höhö) som jag åt till lunch kommer upp i gommen. Jag gillar att springa tills dess att hjärnan inte längre hinner med att tänka, då benen bara rör sig automatiskt efter stigen man följer. Jag gillar att lägga mig ner på marken, kippa efter andan, kolla upp i himlen och allt man ser är något som liknar myrornas krig som visas på TV när sändningstiden är slut... när syret i hjärnan är så gott som uttömt.

Nu är det dags att göra det igen, jag ska ut och springa livet ur kroppen. Det värsta är att det är beroendeframkallande, lika beroendeframkallande som glass är på sommaren och varm oboy är på vintern.

Hörs!


Från skol-sm


Kommentarer
Postat av: Klabari

Micke din idiot... Det där blir inte alls 18min arbetstid! det blir 17min o 15s DAAAHH!

2008-11-01 @ 19:11:01
URL: http://klabari.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det är bra min springpojke! Låter som en kämpe.

2008-11-02 @ 01:42:37
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh micke du är min idol,not

2008-11-02 @ 12:15:44
URL: http://www.sannamedstorts.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0