De la Potchestroom

Hola amigos! Läget?

Här i Sydafrika är det bara bra, det är mellan 30 och 37grader typ hela dagarna, vilket har lett till att jag har blivit rudolf med röda mulen trotts mina tappra försök att undkomma näsbrännan.
Ajja, det är jävligt skönt, men ändå måste jag säga att jag saknar kylan en aning, jag saknar knarret under skorna när man går på skaren och jag saknar möjligheten att pula min lillebrors tryne med snö tills han börjar gråta(mohahahah). Men det kanske hinns med när jag kommer hem(det är ju fan bara lite mer än 3 veckor kvar nu).

Dock så finns det en liten möjlighet till kyla även här i Sydus Afrikus... Träningsanläggningen har nämligen ett isbad som är 8grader varmt(ÅTTA FUCKING GRADER) Det är nästan så att jag skulle vilja kalla det 8grader kallt, för det är fan inte varmt. I alla fall så spenderas det rätt så mycket tid i isbadet, endast för att få lite vinterkänsla, heheheh...(eller så beror det på att mina muskler är helt körda efter passen och isbadet renoverar muskelcellerna, typ). Ajja,

Vi("V-ås hotellet") startat en mångkampstävling mot "Fjollträskhotellet"(hehehe), där tureberg och täby m.f. håller till. Det är bäst av 21st bataljer som gäller, och detta ska vara avgjort den 8 januari. Och vad tävlar man i då? Jo, typ allt som går att tävla i; medley simning, achtung die kurve, hålla andan längs i isbadet(vilket jag vann, GRYYYMT!) m.m. Ställnigen just nu är 5-5, spännande.

Ajja, nu ska jag ut å lägga mig å schteka lite vid poolen innan det är dags för dagens andra träningspass. Lite bilder kan jag bjuda på, men kvaliten är rätt sämst eftersom att jag har förminskat dem så att det inte ska ta 3veckor att ladda upp skiten :P


Jag, Henke och Jocke, i thö isbad.

 

En liten norsk under tävlingen "Att göra flest bakåtvolter på 1minut"

 

Pynta el julgran

 

Jag samt Henkes underdel, efter en förkrossande seger i lagkappssimningen. =)

 

På återseende!

 

// El Maestro =)


Kommentarer
Postat av: walle

haha se till att vinna då! :O Du får inte komma hem om ni förlorar =)

2009-12-28 @ 17:23:56
Postat av: Camilla Andersson

fint mikael, fint! hahah walle är ju snäll..

2009-12-28 @ 20:48:56
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0