Hemma i värmen

Tjenare,

så sitter jag här hemma i Sala vid mitt gammla köksbord och trökar vid datorn igen. Det är nästan så att jag borde ansöka till kommunen om att de ska K-märka platsen, kulturförklara den och bevara den för all framtid. Det är här som mina arenan-dvärgar har tagit sina första yxhugg och det är här som man kan följa utvekligen i tuggummivärlden bara genom att titta under bordet(där jag de senaste åren har klibbat fast mina färdigtuggade exemplar).

Men samtidigt så kommer jag att tänka på att alla minnen härifrån inte är fullt perfekta ändå... Hur många gånger har t.ex. inte min käre psyk kärring till granne stått och gapat i trapphuset eller bankat i taket för att jag har spelat för hög musik långt in på småtimmarna? Och hur många gånger har jag inte "glömt" att plocka undan min halvätna tallrik fil från bordet...? vilken jag ett antal veckor senare hittar på samma plats, dock lite möggligare och mer illaluktande...

Yäyä, skitsamma. Även om platsen inte är fullt så perfekt som jag hade kunnat önskat, så är det ändå det här som jag har kallat för mitt hem sedan ett antal år tillbaka. Skitigt och illaluktande kanske det är, men ändock en plats i värmen.


Menmen, även ett orakel som jag har behov av att sova.

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas du fick mitt sms och förde det vidare till CP nummer 2!

2009-01-18 @ 01:15:32
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Sofia

hehehe, du måste vara den enda jag vet som faktiskt klibbar fast tuggummi under bordet hemma... micke... t.t.t.!(skakar på huvudet)

2009-01-18 @ 13:51:22
Postat av: Camilla

TACK ANUS! :D Ses på fredag OCH lördag :D

2009-01-19 @ 08:50:23
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0