Som på den gamla goda tiden.

Magen kurrar och det känns som om mitt ten-pack skriker efter att ha något att göra. Jag behöver mat.

För 5minuter sedan öppnade jag frysen, plockade ur en påse köttbullar och kastade dem i stekpannan. Men sedan slog det mig hur ansträngande det faktiskt är att vrida på den där förbannade temperaturknappen som gör att elektronerna från forsmarks kärnkraftverk kan omvandlas till värmeenergi och gör så att vattnet i kötbullarna smälter och kondencerar. I samma veva kom jag att tänka på hur dåligt det är med kärnkraftverk och hur lång tid det tar för uran238 att brytas ned(det var typ allt jag lärde mig på naturkunskapen...).
Det hela har fått mig att tänka om, så nu har jag lagt tillbaka kötbullepåsen i frysen, tagit på mig kläder och kontrollerat att jag har pengar i fickan så att jag kan gå ner till Kvarnen och köpa något ätbart där. Typ ett salladsblad på en fetingstor köttbit med massor av ketchup och dressing på.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0