Det är exakt vad jag vill ha

Det går bra nu. Tiden står allt annat än stilla, och det är skönt att det händer lite saker utöver det där sova i samma säng natt efter natt, käka frukost, morgonjogga, laga lunch kl13.06, bada lite, träna igen, kolla lite film, träffa samma människor som man träffade igår, och i förrgår och dagen innan det och sedan sova i samma gamla säng ännu en gång för att sedan börja om från ruta ett. Det är helt enkelt skönt att inte vara hemma dag in och dag ut och att inte göra samma saker som man gjorde igår. Det är skönt att snurra lite på jorden ibland.



I Fredags var det tävling i Västerås, det gick sådär halvbra. Det som var bra var att jag vann. Det som inte var bra att det gick för sakta, speciellt första varvet. Och när haren klev av efter 400m så fick någon hormonstint tonåring från Tyskland för sig att han måste börja kuta på riktigt, så han ökade farten som fan, men det hade ju varit ett lugnt tempo innan så det var inte så värst svårt för mig att bita mig fast i ryggen på honom för att sedan gå om och trycka ännu lite till på väg in på upploppet. Så var den guldmedaljen fixad.

Men jag känner att jag har tiderna i benen, dom där lite bättre tiderna än vad jag redan har gjort. Men det gäller ju att krama ut varenda liten jävla tusendel man har i kroppen när det väl är tävling, och jag har ju inte lyckats göra det ännu. Men ikväll far jag till Malmö, och imorgon är det ännu ett 800meterslopp på schemat. Jag ska tydligen kuta i A-heatet på MAI-spelen, mot nå jäkla kenyaner som har kutat på ~1.45. Det är ju sjukt snabbt. Men jag har ju klagat på att mina tidigare lopp har gått för sakta de första 400metrarna, det lär ju inte bli något problem imorgon... hehe

Ajja,

Hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0