Jan Björklund < Jimmie Åkesson

Jan Björklund, vilken jävla nisse...

Den nuvarande regeringen har halverat jobbskatteavdraget för ungdomar som är mellan 20 och 26år. Kostnaden beräknas till 900 000kr per anställd ungdom. 900 000kr i skattepengar går åt för att det ska vara billigare att anställa ungdomar, eller jag skojja, jag menade 900 000kr GÅR ÅT FÖR ATT ANSTÄLLA EN JÄVLA SNORUNGE!!! ok, jag är en snorunge själv, men ändå tycker jag att det här är helt fel. För själva sänkningen bidrar ju inte till att fler arbetstillfällen skapas, det gör bara så att fler ungdomar blir anställda, istället för vuxna. Och om man sedan tillägger att dessa avdrag även berör snabbmatskedjor och restauranger, vilka nästan uteslutande anställer ungdomar oavsett jobbskatteavdrag eller ej, så gör det ju bara att hela grejen blir än mer ineffektiv.

Herr Björklund kommenterar detta med att säga "Det är i alla fall bättre än att pengarna går till bidrag"... SO WHAT!?!? Det är väl ingen jävel som har påstått att pengarna måste gå till bidrag heller...

Jag vill inte ens tänka på hur många miljarder det blir sammanlagt, som istället kunde ha lagts på att anställa lärare till skolor eller sjuksköterskor till vårdcentraler och sjukhus. Då hade man ju skapat arbetstillfällen samtidigt som man hade förbättrat välfärden. Men, det förstår väl jag också att alliansen inte vill lägga pengar på kommunala skolor eller landstingens sjukhus, för då hade ju kvaliten ökat och då hade ju de privatägda bolagen kunnat konkurrerats ut... av skattebetalarna... och det vore ju hemsk. Ja, tänk så hemskt det vore... verkligen förfärligt...

Det fattar väl vem som helst att statligt finansierade aktörer blir utkonkurrerade av privatägda såvida staten inte bidrar med tillräckligt med resurser.

Fuck off Björklund. Just nu hatar jag dig mer än vad jag hatar Reinfeldt och Jimmie Åkesson tillsammans.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0