Du är min hjälte för du vågar vara rak

Det finns vissa saker som man inte får göra, som man inte bör göra, men när man tänkter på dem så kittlar det i fingrarna, det pirrar i magen och pulsen höjs. Man tänkter "vågar jag?". Oftast så gör man inte det, man viker ner sig pga olika moraliska skäl som ens omgivning har bankat in innanför ens pannben.

Men så kommer de där tillfällena då man bara inte orkar bry sig om moral, etik och massa jävla normer som man inte ens står för själv. Utan man gör det där förbjudna. Man spränger den där muren som så fint har byggts upp under ens uppväxt. Man är impulsiv. Vissa skulle säga att man är respektlös. Jag skulle säga att man är sig själv.

Men den känslan, känslan av att göra något impulsivt och förbjudet, är som en drog. Man får en kick och man vill testa det igenochigenochigen. Och det är skönt. Och man kanske ångrar sig ibland, men livet är för kort för att ha ångest, så tillslut bryr man sig inte om att ångra sig. Man bara gör. Man bara är. Och det är så livet ska vara, ibland, nästan jämt.


Jag har förändrat mitt sätt, suddat ut varje spår
Men i själen min ja långt, långt in ekar tonåringens vrål





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0