Starlight

en systemkamera
det är vad jag vill ha
min är ju som bekant, ehhm, söndertuggad

sen så hatar jag när tjejer har för långa kjolar
är det kanske för att dom har fula ben
celluliter
valkar i knävecken
VARFÖR???!!!
SÄG MIG!!!!!
(och om det nu är så
att det är celluiter eller valkar i knävecken
som får er att begå detta brott
så får ni gärna fortsätta med det
för min del
och alla andras del
som inte vill spy i onödan
och för kommunerna ni bor i
så att de slipper lägga pengar
på spystationer)


och ibland
vissa dagar
har jag god lust att göra något förbjudet
olagligt
sno
köra för fort
kasta en hink med skit på grannen som solar på balkongen
(som ändå inte skulle märka någon skillnad
eftersom att psykkärringen luktar ju redan skit)


alltid, för jämnan, hela tiden, 24/7
funderar jag på vad jag ska göra med livet...

jag hatar kvinnoarbete
(missförst mig inte)
men jag hatar det verkligen
att utföra det alltså
diska
städa
tvätta
laga mat
göra ärenden
handla

skärp er för fan...

sakna?
något man aldrig har haft?
ja

Faraway
från människor som bryr sig
jag bryr mig sällan
nästan aldrig
om katastrofer
eller missöden
eller andra
eller ungar
eller...
ahhh
skitsamma.
kudde över huvudet...
det är den bästa värktabletten
bakis pillret
eller dagen efter pillret
(om det nu är så illa)
för vipps
så är allt över
ångesten
längtan
missnöjet
allt är över
bortglömt
på en senkund
eller en natts sömn

och jag funderar
över en massa saker
jämt
varför måste vissa...
vara sig själva
är det verkligen så bra för samhället
för omgivningen
att behöva lida pga andra
medmänniskor
och deras fel
brister
är det verkligen så fel att inte vara sig själv
ibland
att bara spela med
i spelet
att vara mer som mig
då hade allt varit så lätt
förståeligt



Jag fattar alltihopp
det har jag alltid gjort.
och nej
jag är inte alltid så jävla serriös
det händer nästan aldrig
inte när jag skriver iaf
inte annars heller för den delen

Newer fade away
nej
det kommer aldrig hända.

Kommentarer
Postat av: Sanna

långkjol, för att det är fashion micke

2010-06-28 @ 00:28:56
URL: http://livetforandrasvartduangar.blogg.se/
Postat av: Micke

inte så top noch ;>

2010-06-28 @ 17:33:54
URL: http://gnissim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0