Här kommer rädslan gamle vän

 

Ibland undrar jag om jag kommer kunna lämna New York. Om jag kommer vilja lämna New York. Jag har det bra här. Fina vänner. Sköna minnen. Roliga utekvällar. Och det finns alltid något att göra.


Men samtidigt så längtar jag tillbaka till Sverige allt för ofta. Jag saknar mina vänner hemifrån. Jag saknar Sala. Jag saknar Stockholm. Jag saknar lugnet. Jag saknar Svenskheten i sig, den där egenskapen som många kallar för otrevligthet(men som egentligen är ärlighet). Ni vet det där med att man bara klistrar på det där breda leendet om man verkligen menar det. Det där att man inte sätter sig precis brevid någon helt okänd på en nästintill tom buss. Det där med att man inte säger hej till människor som man faktiskt inte tycker om. Jag saknar det där lite råa, men ärliga, med svenskar.


Jag har funderat på att stanna ett år efter college och försöka få ett internship eller kanske ta en magisterexamen. Det är tre år kvar tills dess att jag är klar med Manhattan College. Tre korta år. Frågan är om jag kommer vara lika förtjust i NY då som jag är nu. Och om jag kommer sakna Sverige lika mycket då som jag gör nu. Vem vet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0