En dag i den stora staden

Man blir bara mer och mer fascinerad av den här staden. För varje nytt hus man ser, för varje nytt block man passerar och för varje ny affär man besöker så förudras man över vad som gömmer sig i New York. Det är häftigt - riktigt häftigt.
Min nacke kommer snart att se ut som Arnold Schwarzeneggers, men det är vad man får stå ut med om man ska spendra dagarna med att springa runt och fota en massa höga byggnader. Men jag klagar inte, jag gillar det. Jag hade gillat det ännu bättre om min systemkamera hade följt med mig hit... Men jag klarar mig.



Vi; Jag, Emmy, Malin och Siri begav oss in till Central Park idag. Fy i hellvete vilken ENORM park. Det var faktiskt rätt najs, i vår kommer det nog vara grymt fint där. Det var det idag också, men det vart lite jobbigt att vanka runt i slasket efter ett tag.

När de andra skulle bege sig hem så tog jag tunnelbanan några block söderut, mot stan. Jag fick med mig två kassar fyllda med kläder från Forever 21. Lite t-shirts(eller ja, typ 5st, men dom kostade ju typ 6dollar, typ 40kr, styck så det var svårt att låta bli xD), en ryggsäck, ett skärp och tre tröjor. Grymt billig affär med riktgit bra kläder. Som H&M men både billigare och bättre kläder. Budget är bra. Det gillar vi!

Läxläsning till tusen nu då,

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0