Det här landet får en att spendera mer än vad man egentligen behöver...

Det är billigt här, vilket jag har sagt tidigare, för billigt. Så billigt att man nästan köper mer än vad man behöver. Det händer inte i Sverige. Eller, jag kanske inte ska säga att man köper mer, men man köper bättre saker än man behöver. Tex så hade jag tänk köpa en vanlig enkel digitalkamera för typ 1500kr, men när jag börjar kolla runt lite så kostar ju en sån kamera jag hade tänkt mig typ 800kr här. Och när man redan är inställd på att spendera 1500kr på kameran så börjar man istället leta efter andra kameror i 1500kr klassen. Så egentligen köper man inte mer, utan dyrare/bättre än vad manegentligen behöver.

Ajja, vad jag har köpt är;
  • 3st skolböcker
  • Kamera; Panasonic Lumix DMC-F235(bilden) med 12.1mp och 18x POWER Optical Image Stabilized Zoom, Okej, det kanske var lite overkill på den. Jag hade tänkt mig typ 5x optical zoom, eftersom jag hade det på min förra, och jag var nöjd med min förra. Men som sagt, det här är sånt som händer... xD
  • Mp3; Sony S-544 8gb med lite tillbehör
  • Ett par gamla hederliga Nike Victory spikskor
  • Headset
  • Dator, det vart en Samsung RF510-S02. Lite overkill här med kanske, men den var ju "billig" i jämförelse med hemma... xD
  • Sen hade jag ju bestämt mig för att köpa en liten 13.1" HP ENVY, så jag beställde ett datafodral och ett skyddsplats till skärmen för en sådan data. Men nu vart det ju inte så, den nya datan har 15.6"skärm, så det suger ju, får väl ge bort det där fodalet till nån... hehehe
Hoppas bara allt kommer fram och att det är helt. Böckerna har redan kommit, men jag har inte vart ner till skolans Post center och hämtat ut dem ännu. Ska snart iväg och käka lite "brunch", sedan iväg ner på stan med Emmy, Andrea och Toris.

Hörs!

Min nya digitalkamera, hehehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0