New York livet.

Det händer mycket  här i New York. Nästan lite för mycket på en och samma gång...

Jag var ner på stan(nu kan jag i alla fall säga ner på stan utan att behöva höra; "men det där är ju ingen stad, det är ju Sala...") igår, AWESOME! Jag hade ju förväntat mig att det skulle vara ganska så höga hus och mycket folk. Men när jag kom upp från tunnelbanan vid Times Square så kände jag mig som ett litet barn i en leksaksaffär. Alla stora byggnader, alla stora enorma reklamskärmar och så jävla mycket folk. Det gick inte riktigt att sluta kolla på de där skärmarna, jag fastnade med blicken lite för länge, lite för ofta och krockade med en och annan kines med kamera, som var minst lika fascinerad som jag var. Ajja, det var coolt!

Imorgon bär det av igen. Jag hade tänkt köpa en dator, en kamera och ett par löpardojor... Men nu har jag ju betällt allt sånt på internet, så det enda jag behöver(...?) är kläder. Jag köpte ett par nya jeans på Forever 21(vilket mer liknade en nattklubb än en klädesaffär...) vid Times Square. 37dollar för ett par jeans; ja tack. Att vara svensk i USA känns jävligt bra för tillfället, och kommer troligen göra det så länge jag har lite pengar, för allt är ju så jäkla mycket billigare här... Ok, jag ska inte glömma bort att jag hade haft skulder för livet om jag hade varit tvungen att betala min Collegeutbildning... Men som tur är kan jag ju kuta, och så länge jag kan göra det någorlunda bra så kommer jag nog stanna här, på College.För jag gillar College. Jag gillar staden, jag gillar människorna och jag gillar priserna. Men jag kanske inte ska vara för stor i käften, jag kanske har ändrat mig om en vecka eller två.

Vi hörs!


Jag måste ändå säga att jag är ledsen NY, London är bättre, än så länge. Jag tror det mest beror på att denna staden är så sjukt jävla stor att det kommer kännas som om man inte känner den även om man har bott här i flera år. Det är svårt att greppa hur stor staden är om man inte har varit här. London är stort, men hjärnan kopplar hur stor den staden är efter en vecka. New York är större, sjukt mycket större och jag har varit här i en vecka nu, men jag kan fortfarande inte fatta att det tar typ 45min att åka tåg genom Manhattan. Det är sjukt. Riktigt sjukt.

Kommentarer
Postat av: Camilla Andersson

åh, fan vad avi sjag blir, forever 21 <3<3<33

2011-01-30 @ 10:54:16
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0