Midsommar - En anledning till att bli redlöst full.

Det där med att hoppa runt en gigantisk penis, som är nedstucken i marken för att befrukta jorden, är inte riktigt min grej. (Det känns lite som ett norskt skämt faktiskt... men sen så äre både svenskt och sant. Usch.) Nej, jag tror inte ens att jag har såg en enda midsommarstång igår.

Istället tog jag tillfället i akt att bli redlöst full. Man får ju vara det ibland utan att det blir någon stor grej av det... i alla fall på Juldagen, Nyår, Valborg och Midsommar. Det är okej då. Folk har liksom tagit med det i beräkningen redan innan kvällen har startat. Ganska skönt att inte behöva känna pressen; "Kan jag verkligen ta en till shot..?" För på midsommar, då äre ju all in, det vet ju vem som helst. Och alla tänker i stort sett samma sak; "Ja, vafan! Det är midsommar en gång per år, jag har rätt att bli full och förjävlig!"

Och ja, jag erkänner, det är både barnsligt och omoget, men samtidigt så är det ju bara midsommar en gång per år. Det är okej då, det är i alla fall vad jag försöker intala mig själv, såhär dagen efter, lite halvt bakfull som jag är.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-06-26 @ 12:47:36
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0