High Line Park

 

Det finns alldeles för många saker man borde göra som man inte gör. Jag borde ha spenderat dagen i O'Malley Library. Men nej, fan ta biblioteket(och sen borde jag festa mindre, men fan ta det också, det är ju kul xD). Istället spenderade jag halva dagen i sängen och tyckte synd om mig själv för att jag hade så ont i huvudet. Resterande halvan spenderades Downtown med Emmy och Lissa. Vi åkte till High Line Park; en park som ligger upp på en gamal järnväg som är upphöjd över marken. Det var najs, och vädret var perfekt, sol och varmt.


Hörs!


Kommentarer
Postat av: jasperfjohn68

The High Line Park is an old highway for cars. Not a railway. I used to drive the length of it from MC to Canal Street to get to my after school full time job at the AT&T data center on Varick Street.



That park is a monument to Gooferment failure. The City of New York failed to maintain the roadway for auto traffic until it was beyond repair. Then they tore it down and left some parts as parks. Of course, the politicians congratulated themselves on their "achievements". Argh! It was a fast way to get downtown by car or cab.



Sadly,

fjohn68

2011-09-25 @ 15:37:38
URL: http://jasperjottings-daily.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0