Det är så här det ska kännas

Det går sjukt bra för mig med springandet just nu. Det går lekande lätt på intervallpassen och när spikskorna åker på så känns det som om jag flyger fram. Men samtidigt så gör det mig lite orolig, för det är när det går för bra för fort som skadorna kommer. Det är då baksidorna ryker, vaderna säckar ihop och stressisarna smyger sig fram. Det är när det går bra som det är svårt att hålla sig på rätt sida gränsen. Den där gränsen där hjärnan skriker "Men tryck då för i hellvete!1!" medan kroppen säger "Ahh, det är sista intervallen, nu hetsar vi inte upp oss i onödan va!"

 

Första loppet för utomhussäsongen är om två veckor, på Princeton Universitys banor. Det kommer gå undan.

 

 

Sen så ska jag ta och beställa ett par nya sånna här, men en senare modell, Maxcat 3.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0