Vänner

Känslan av att kuta utomhus i bar överkropp och ett par shorts är oslagbar. Det var vad dagen började med när 2*1000m+2*600m avklarades på Van Cortland Parks löparbanor. Benen var inte riktigt med mig idag och det gick sakta. 1000ingarna på ~2.40 och 600ingarna på ~1.33. Uthålligheten är nere på noll efter en inomhussäsong som har bestått av snabbhetspass, och kantrats av skada. Fifan säger jag.

 

Kvällen har i alla fall spenderats med Moa och Lisa som är på besök i NY. Och det är när jag träffar vänner hemmifrån som jag inser att jag saknar dem, och småstadslivet, och enkelheten, och Marabou, och tystnaden, och hottan, och allting som bara skriker SVERIGE. För jag har blivit rätt bra på att tränga bort det där som jag lämnade kvar i Sverige när jag begav mig till NY, och bara koncentera mig på vad som finns här och nu, men det är väl nån försvarsmekanism för att jag inte ska sätta mig på nästa flyg hem.

 

Ajja, om en sisådär 18 timmar befinner jag mig vid poolkanten i ett 30gradigt Arizona! NAAAJS!

 

Hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0