The art of how to miss a flight

Så missade jag det där flyghelvetet. För första gången i mitt liv. Men så kasst är det egentligen inte, för chansen att jag missar ett flyg, som flyger relativt mycket, är ju så mycket större än att någon som nästan aldrig flyger missar det.

 

I alla fall, jag kom dit typ 1h 20min innan jag skulle flyga, kollar på flight-skärmen och ser "SAS Stockholm 17:20" och går till SASs check-in. Flyget skulle egentligen ha avgått kl 17:25, men jag antog att de hade ändrat tiden med 5min och tänkte in mer på det. Väl vid SASs check-in så hittade dom inte mig i datorn och jag stod där och diskuterade med dem att jag måste på det där jävla flyget, 20min senare så säger dom "Maybe you´re flying with United Airlines..." och självklart så har dom jävlarna rätt, ganska så pinsamt när jag hade hunnit bli ganska så extremt irriterad på tardsen... Så jag vart tvungen att ta flyg-tåget till en helt annan del av flygplatsen, vilket tog mig ytterligare 10min och väl vid den rätta incheckningen så säger dom att det är för sent och att de inte kan checka in mig. Så hur sen var jag? 10FUCKING MINUTER! DET VAR 50MIN KVAR TILL AVGÅNG1!!!1! OCH DOM VÄGRAR TA MIN VÄSKA!

 

Fatta vad jag lökade sönder efter att dom sa att jag inte skulle kunna komma på flyget, jag trodde jag hade blivit av med min 10 000kronors flygbiljett pga att jag var 10min sen... I alla fall fick jag en ny biljett, tills imorgon, och jag behövde inte betala något för det Så det var ändå ganska skönt. Nu ska jag bara se till att inte missamorgondagens flyg.

 

Hörs.


Kommentarer
Postat av: Gunilla Siljebäck

Exakt så gjorde vi i julas i Miami. Vi hann precis men riktigt jobbigt att springa runt med massor av bagage. Missa nu inte nästa:)

2012-05-18 @ 07:49:33
Postat av: felicia - fotokobran

har du hittat på mycket nu hittils under denna härliga långhelg? :)



PS; glöm inte delta i helgens sweetie! :D

http://fotokobran.se/2012/may/helgens-sweetie.html#comment

2012-05-18 @ 23:05:43
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0