Min lillebror Henrik

Henke är min favvo brorsa. Och ja, jag vet att man inte ska favorisera, men nu är det så.

Han är liten, mycket mindre än vad han själv tror att han är. Han är kaxig, mycket kaxigare än vad en åttaåring borde vara. Men det är vad som gör honom till honom.
Dock kan det vara negativt. För någon vecka sedan hade han kastat snöbollar och försökt att pula några tjejer, som går i sexan, själv går han i tvåan. Hur det slutade kan man lista ut själv... Jag kan avslöja att det inte vart så lyckat för lilla Henrik...

Henke är en mycket, t.o.m extremt lättlurad person(hmmm...det kanske ligger i släkten?)  i alla fall räcker det med att jag har en femtioöring till hands för att han ska uträtta de sysslor som jag själv anser mig för bra för. T.ex. att städa, klia mig på ryggen, massera mig, hämta remotkontrollen, som jag själv inte når åt, osv... Det är ju bra!

Men en lite mindre bra sida är att han är så snål, inte mot sig själv, men mot andra. T.ex. mot mig. Om han nu väl bjuder på godis(vilket är väldigt sällsynt) så får man en halv godis som han själv har smakat på men inte tycker om. Godis kan man inte lura av honom heller.


Henke är nog som en kopia av mig när jag var liten; Kaxig Lättlurad och Han gör allt för pengar. Det kanske är därför jag gillar honom så mycket =)

Det är ju bara att hoppas på att han blir lika snabbtänkt, trevlig, smart och lyckad som mig när han blir stor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0