Snålskjuts

Jag lever i min egna lilla bubbla, där är jag i centrum. Jag är som en liten(stor?) seriefigur lullar runt och inte alltid tänker på vad jag gör eller hur jag gör. Jag gör det jag vill, hur jag vill.

Just nu lever jag i min dröm. Jag har fått den starten jag vill ha, den perfekta starten? Och jag har fått den serverad, jag är bortskämd och jag tar för mig. Men jag skäms inte. Jag har ingen anledning till att skämmas. Har man fått en drömstart så är det bäst att man tar vara på den. Det är vad jag gör... det är vad idolerna borde göra och vad alla borde göra.


Om man åker ut tidigare än vad man borde...om man faller när man är på topp...om man gråter när man borde skratta...eller om man har en dröm. Då ska man inte skämmas för att ta för sig. Man ska vara egoistisk. Jag vet att man måste göra det mesta på egen hand för att komma dit man vill. Men får man chansen att ta snålskjuts(på någon annans bekostnad eller utan att göra ett skit spelar ingen roll) så är det ju bara dumt att inte ta den chansen.


Det gäller att inte vara rädd för att göra fel eller att göra bort sig. Det gäller att ta chansen, innan den har hunnit susat förbi och innan någon annan tar den före man själv hunnit greppa tag om den...

 

Att flytta till Stockholm och att börja på Löpargymnasiet har varit en jäkla snålskjuts för mig. Om jag inte hade hakat på här så hade jag nog inte kommit trea på sm och jag hade knappast vunnit 4*400m på skol-sm. Jag hade kanske inte ens hållt på med friidrott längre... vem vet.


Jag är i varje fall glad att jag tog den chansen. Nu är det bara att vänta på nästa resa. Det enda jag behöver göra är att locka fram den... Jag hoppas och tror att den tar med mig på en lååång utomlandstur i alla fall.
Jag vill se hur livet är söder om Ystad, öster om Haparanda och väster om Kosteröarna(norr om treriksröset skiter jag i, vem fasen vill dit?! :S). Menmen, vi får se vart det bär av. Drömma kan man ju alltid, så varför inte göra det jämt?


...jag önskar ett STORT lycka till, till mig själv. Och till dig som också försöker planka när du reser med SJ. Hoppas att du inte åker fast. Det kan kosta mycket, det är ju onödigt att slösa energi har jag hört... =)


image28
Den här killen är smart, som mig. Han vet hur man gör när man vill ta sig fram lite lättare på
ett tungt traffikerat ställe.


Kommentarer
Postat av: Fia

Gud vad jag diggar dina inläggen gubben ;) Bra skrivet!

2007-12-09 @ 14:09:06
URL: http://www.fiemma.blogg.se
Postat av: Micke

tacktack =)

2007-12-10 @ 15:33:00
URL: http://gnissim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0