Grisöron, blöta skor och mupp-bajs.

Hemma i lillstan Sala igen...

jag måste säga att jag saknar inlandsklimatet med kalla vintrar då snön knastrar under fötterna när man går. Då fingrarna är kritvita och stelfrusna vilket gör att man inte kan knyta upp skosnörena  när man kommer innanför dörren. Jag saknar känslan av att springa 80minuter distans med en mössa som den kalla vinden lätt blåser igenom och gör att ens öron blir förfrysta och stela, likt sånna där torkade grisöron som man ger till hundar.

I Stockholm regnar det 24/7, det är plusgrader och man får plocka fram dykardräckten, simmössan och cyklopen ur garderoben så att man inte drunknar så fort man går utan för dörren... Jag hatar regn, Jag hatar blöta skor och Jag hatar kustklimat.

Men mest av allt hatar jag kockens fiskgratäng, om jag inte hade varit medveten om att han är världens sämste kock och inte kan laga mat så skulle jag tro att han håvar upp fisken ur kloakerna, utanför köket, där den livnär sig på mupparnas avföring, därav smaken...

Menmen, nu är det helg, nu är det chill.

Godnatt. Hörs!


Kommentarer
Postat av: Mary

jaha, så du stavar dräckt med ck. Jahaha. btw, du missade inget igår Mikael, var glad att du sparade pengar och åkte hem. BE HAPPY. (och torr) ;PPP

2008-12-06 @ 11:16:37
URL: http://fiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0