Ännu ett främmande land

Jag begav mig till friidrottshallen i Västerås på förmiddagen för att avverka ett antal 200meterslopp, 3*4*200m med 90sek vila mellan loppen och 4minuter mellan serierna närmare bestämt. I ensam majestät köttade jag in dem på ett snitt runt 27.80 vilket är ungefär samma tider som jag hade med mr Hallbäck för en och en halv vecka sedan. Det känns bra nu. Men träningen har varit katastrofal den här veckan. Riktigt dålig. Fifan. Sen ska jag ringa till VFK:s massör och boka tid, det är en outnyttjad guldgruva. Ingen i klubben använder sig av henne trotts att det är gratis att gå dit. I alla fall som jag har uppfattat det.

Annars går det här med USA ganska så segt just nu. Jag har fixat med rekommendationsbreven. Jag har fixat med betygen. Men det är riktigt mycket som jag inte har hunnit gjort ännu. Måste fan ta tummen ur anus och börja skriva två uppsatser. Jag hatar att skriva uppsatser.
Den ena ska jag skriva om en stor händelse i mitt liv. Den kommer ju självklar handla om löpet. Det är ju den enda riktigt stora förändringen jag har haft under min tid på jorden. Men fler ska det bli minsann.
Den andra ska handla om en "Extracurricular Activity", dvs något som man gör på fritiden. Något som man inte får betalt för, eller åtminstone inte livnär sig på. Så vad kan det handla om förutom friidrott i mitt fall? Jag gör ju, i stort sett, inget annat än att träna på fritiden. Yäyä.

Ska börja skriva nu, så fort man har kommit igång så brukar det rulla på rätt enkelt. Det är ju början som är det såvra, hur man ska styra uppsatsen och vad som ska vara syftet med den.

Hörs!



För ett år sedan spenderade jag dagarna med udda djur,
ja, jag var helt klart i en konstig kultur.
Ibland längtar jag tillbaka dit,
till värmen, solen och vår fyrbäddars svit. 
Men samtidigt skulle jag aldrig vilja kalla det för hem,
nej om man gick på fel gata började kvinnorna bråka om ens lem.
Och det sägs att apartheiden där sedan länge är död,
men vitt jag såg bar den svarte på den vites bröd.
Allt som allt fick jag lära mig något nytt,
om ett främmande land och om tiden som flytt.

Kommentarer
Postat av: Camilla Andersson

du kan ju skriva om arenan, hahahahah

2010-12-12 @ 21:25:30
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Micke

hahaha men fan vilken bra idé! xD

2010-12-12 @ 22:16:19
URL: http://gnissim.blogg.se/
Postat av: walter

hahaha precis vad jag tänkte på va!

2010-12-13 @ 11:03:01
URL: http://bajsbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahah vet! det är/var ju typ din fritid, ett stort intresse vad jag har förstått :):) fint med hartass o sånt!

2010-12-13 @ 13:07:20
Postat av: Camilla Andersson

heheh OJ GLÖMDE VISST SKRIVA MITT VACKRA NAMN!

2010-12-14 @ 14:46:48
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

nu kan du vara lugn..

2010-12-14 @ 14:47:07
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0