Jag hör ljudet av Juni

Easter Break, det betyder att nästan alla Manhattan College studenter beger sig hem till sitt.  

Jag vill också hem - för en liten stund. Hem till mitt. Hem till det där lilla landet som alla har hört talas om men inte riktigt vet vart det ligger. Hem till den där pluttiga staden som alltid sover. Jag vill höra någon säga "Femton minuter en kvart" i telefonen. Jag vill bada i Månsan och bli helt brun över hela kroppen(och nu snackar vi inte solbränna, utan slam). Jag vill ta cykeln ner på stan en varm lördagskväll och plocka en påse full med lösviktsgodis(utan att betala 200kr/kg).

Men jag får vänta fyra-fem veckor till. Och med tanke på hur snabbt tiden slukar dagarna, veckorna och månaderna här borta så kommer det kännas som allt annat än en evighet.

Dags för lite filmtittande.

Hörs!


Bertil.

Kommentarer
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Supersöt hund! Är han din?



Vad läser du för nått? Blir alltid så imponerad när jag läser bloggar om svenskar som flyttar till New York eller Kalifornien för att plugga. Dels för att jag är alldeles för hemmakär och är nog lite för feg för sånt. :P

2011-04-24 @ 01:30:38
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: micke

Ja, eller det är min mors, hon har tre stycken sånna där. Han är fortfarande lite valpig dock, kommer lite större.



Jag läser på Business school med undecided major, väljer mellan marketing, management eller economics som major. Och sen ska jag nog ta en minor i spanska.



Men man lär ju antingen vara stenrik eller ha någon slags talang för att kunna gå på college eller university här, min skola kostar 41 500dollar per år och det är väl inte så många som är beredda att betala när man kommer från ett land där det är gratis. xD Eller jag skulle inte kunna göra det i alla fall.

2011-04-24 @ 01:49:46
URL: http://gnissim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0