Min nya vän tvöttbjörnen.

När jag värmde upp för tävligen i Princeton igår så träffade jag på ett par hjortar. Eller jag sprang snarare in i en hel jävla hjord av hjortar. För där kommer jag springande i min egna lilla "tagga-till-inför-tävlingen-värld" och helt plötsligt står en jävla hjort tre meter ifrån mig. Jag kastar mig, på reflex, in i buskagen samtidigt som jag får till ett sånt där döds-skri som man bara får till när man har en nära-döden upplevelse. Hjorten bryr sig inte ett skit dock, utan där ligger jag, ynklig och patetisk, och kravlar i ett jävla buskage som en rädd liten råtta medan hjorten bara står där och kollar på mig. Jag lyckas ta mig upp, kollar mig omkring för att säkerställa att ingen har sett mig. Och självklart har ju någon sett mig. Lite längre bort står ett par ungjävlar och asgarvar. Jag sätter upp fingret och kutar vidare. Jag hinner tre meter innan jag upptäcker att det inte är en hjort, utan 6stycken, jag flyger nästan ut i buskagen igen, men jag lyckas undkomma med ett litet ljudlöst skutt. Jag var fan uppe i maxpuls fem minuter in på uppvärmningen, det kan ju knappast vara bra!?

Och idag så var det en Tvättbjörn utanför vårat dorm. Jag springer och hämtar kameran för att fota den. Jag rör mig närmare och närmare och när jag är typ 5meter ifrån hör jag någon skrika "Get the fuck out of there!" jag vänder mig om och där står nån gubbe och viftar för livet med sina händer och ser helt skräckslagen ut...

...tvättbjörnar är tydligen inte så snälla som dom ser ut;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0