Ett land att fly ifrån!?

Jag är glad att jag föddes i Sverige, men samtidigt så längtar jag bort.

Jag vill inte heller leva hela mitt liv i ett land som jag vet allting om, eller ja nästan allting... Jag vill inte leva i ett land som jag har tröttnat på.

Sverige är ett av världens rikaste länder, det vet nog alla som bor här om. Dvs när det gäller pengar. Om vi verkligen vill ha något så kan vi få det, iallafall de flesta av oss. Och om vi blir sjuka så kan vem som helst, oavsett kön hudfärg ålder arbete och inkomst, stiga in på sjukhuset. Det är inga problem.

Men vad är pengar egentligen? Är inte det bara ett hjälpmedel för att få vad vi önskar, att besöka de platser som vi alltid har velat se och att göra de saker som vi altid har drömt om?


Jo, pengar är bara ett hjälpmedel. Så egentligen är dom ju rätt värdelösa. Det finns massor av andra hjälpmedel, jag skämtar inte det är sant, som man kan använda sig av för att komma dit man vill.

I många andra, fattigare, länder finns det kultur, jag kanske låter gammalmodig, men det är sant. Jag ser inget speciellt med den Svenska kulturen, vad nu svensk kultur är?! Någon som vet?

Livsstilen är helt annorlunda i många andra länder och förändring är vad jag behöver, det känns så. Men borde det vara så efter att länder man har levt 17år och 8månader i ett och samma land? Ja, det är kanske så det ska vara... I andra kanske man känner likadant?

Man kanske rent utav vill till lilla sketna Sverige? Till det landet som jag själv vill fly ifrån... vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0