Filmtippset!

För första gången på skitlänge(sedan julafton) har jag kollat på film.

Sist jag kollade så såg jag Eastern Promises med Viggo Mortensen i en huvudrollerna. Det var en riktigt bra film, klart värd att se. Här har Ryska maffian kommit till London för att lura runt lite. Filmen handlar inte så myket om maffian egentligen, utan om familje hemligheter...


The Manchurian Candidate blev det denna gången. Här är Denzel Washington och Meryl Streep dom stora namnen. Meryl Streep är gryyyymt bra. Hon är också grymt bra i Djävulen Bär Prada, det är dessa två filmer jag har sett henne i.

Jaja, The Manchurian Candidate handlar om familje hemligheter den också, precis som Eastern Promises. Ett gäng soldater från US Army har fått chip i sig, vilket gör att dom inte alltid är sig själva och dom har minnesluckor som fylls under filmens gång...


1. The Manchurian Candidate
2. Djävulen Bär Prada
3. Eastern Promises


Äldre filmer är underskattade!


image106
Merly Streep i Djävulden bär Prada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0