Klagomuren i Häggvik

Välkomna! Men nu är jag less på det här.

Kylan är jobbig, inte utomhus(vintern ska vara kall och snöig), utan inomhus. Det kommer snart att bli varmare, är en fras som jag har jag hört hela hösten. Men blir det varmare? Nopp!
Trotts att man knappt kan andas på mornarna för att fönstrerna drar(blåser) på nätterna så att man blir snuvig, är kvaliten på maten ett snäpp värre.

Idag vart vi serverade vatten med köttfärs, och på sidan om fick vi okokt ris som luktade jordkällare(=mögel, för er som inte visste det). Och jag var inte ensam om att tycka illa om det. Men medan de andra teg, så sa jag till kocken som gick och kokade om det igen. Men vid det laget hade jag redan hunnit ätit klart...

På torsdag och fredag ska vi få fixa vår egna middag och frukost, ändå betalar vi 75kr per dag för att han ska föda oss. När han väl gör det så gör han det fan inte bra...

Klagar man så säger han(med en röst så att man nästa inte kan säga ifrån) att han bara lagar maten till oss för att vara snäll och att han inte tjänar något på oss löpare, Snäll up my as! HAN TJÄNAR STORKOVAN PÅ OSS! men mig lurar man inte så lätt...

Jag ska allt se till att fixa mitt egna käk nästa år, bara som uppror på att kocken inte ska tro att han kan göra hur han vill. Eller, jag ska i alla fall fixa egen frukost, middag är nog lite väl komplicerat. Men något måste jag ju göra, för han lyssnar ju inte alls på mig, som äter skiten. Och ingen annan har gjort något åt saken hittils.

Någon annan som kan komma med ett bra tipps här?

Kommentarer
Postat av: majzan

Du får ta med dig matlådor från sala Micke =D

2007-12-17 @ 21:29:22
Postat av: rikkepikkepäronpung

jag ska fixa mat åt er, era stackare! hahaha

2007-12-17 @ 22:04:30
URL: http://rikke.blogg.se
Postat av: tomas

hehe bra, rikards farsa har reagerat:)han har klagat hos lärarna nu...

2007-12-18 @ 09:24:41
Postat av: matte

bra rikkepikkepäronpung..hoppas det blir nåt smarrigt!

2007-12-18 @ 16:00:39
Postat av: Johanna

Micke!! Rickards pappa har skrivit värsta mejlet och min mamma ringde mig och var as arg på att maten är så dålig!! Det börjar hända saker! ;)

2007-12-18 @ 17:38:32
URL: http://mickanochjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0