Ryssar...

Jag såg nyss ett pogram som handlade om världens bästa/mest kända idrottare genom tiderna. Maradona, Serena och Venus Williams, Michael Jhonson m.f. Dom är ju coola och så visst, men det var ändå inte dem som sätter sig på näthinnan. Maradona är ju bara en alkholiserad förbrytare och systrarna Williams är mest kända för sina konstiga och utmanande kläder...

Utan den som jag tycker var den häftigaste av dem som medverkade i programmet var en rysk gymnast. Det sades att hon hade satt gymnastiken på världskartan när hon hade vunnit i flera dicepliner vid OS i Mûnchen(?). Jag tror hon hette Olga nånting, men Olga heter väll alla ryskor...?!

Hon hade fått träffa den amerikanska presidenten Lincoln, och hon användes som propaganda för att visa hur snälla och bra Ryssarna är. Lite otacksamt, men jävligthäftigt... tänk att få vara värdlsstjärna och propaganda material för ett av världens största länder på samma gång. Kanske bara jag som skulle vilja vara det? =) menmen...

Gymnastik är ju inte min favvo sport direkt, så det är nog inte så konstigt att jag inte har hört talas om henne. Dessutom är gymnaster i Sverige som skidor är i Sahara = Obefintliga.

Det jag ville komma fram till är att... ja, jag vette fan. Men ryska idrottare är häftiga, dom är bra på i stort sett allt. Ryssar dyker ju upp i allt ifrån Bandy till Gymnastig till beach-Volleyboll.


I alla fall så ska jag ta tåget hem till Sthlm ikväll så att jag imorgon kan ta pendeln in till stan och fixa lite klappar att lägga under granen.

Höres!

Kommentarer
Postat av: Stina

gymnastiker?det heter gymnaster daaah! gymnastER!!!!

2007-12-15 @ 19:37:20
URL: http://sjeppsson.blogg.se
Postat av: micke

nu har du allt sett fel stina ;D

2007-12-15 @ 20:13:25
URL: http://gnissim.blogg.se
Postat av: Elenor

svar:hahah aa kanske det som är meningen;P

2007-12-15 @ 21:40:47
URL: http://groupsix.blogg.se
Postat av: Felicia (och stina)

Går du in och ändrar för att du inte vill ha fel? hahah ;D det stod ju gymnastiker! :D

Du är bra på att stava, men jag är BÄST! (:

2007-12-16 @ 11:17:31
URL: http://feliciaknorn.blogg.se
Postat av: Messerschmidt

Olga Korbut, sparven från Minsk. Representerade Sovjet. Minsk är huvudstad i dagens Vitryssland.
Jag tror hon var först i Världen med att få en 10-poängare. Alla som har hunnit bli torr bakom örona vet vem hon är. Hon träffade definitivt inte den amerikanske presidenten Lincoln i detta livet. Abraham Lincoln mördades 1865. Möjligen träffade hon president Nixon.
Det finns förbättringspotential i historia!
Har du köpt skor???

2007-12-16 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0