Intresse eller Livsstil? :S

Jag läste nyss ett inlägg av Emmy. Hon har varit på föreläsning i Västerås i helgen, och någonting verkar ha satt spår...
Föreläsarna(peter och sirpa) hade sagt att det är viktigt att ha vänner(och ett liv) utanför löpningen. För annars står allt och faller med den, som egentligen bara ska vara en hobby. Men för många så har ens idrott blivit en livsstil... jag undrar om det har blivit min livsstil?

Jag tror det, jag hoppas inte det. Av dom som jag känner hemmifrån så håller ingen på med friidrott, men när jag är i Stockholm så blir det så automatiskt genom att jag går/bor/lever på ett löpar gymnasium. Man lär ju vara rätt grym på att undvika människor om man inte ska få en hel drös med löparpolare här... vilket jag inte har(vill) lyckats med. Det snackas löpning, det skämtas om löpning och mycket, absolut inte allt, handlar om träning.

Men ändå ser jag ser det mer som en del av mitt liv än som en hel livsstil. Visst så tänker (det är inte alltid så att man fullföljer sina tankar...;D)man ju på att inte festa, och ibland sätter man till och med träningen framför vännerna. Och även om det inte alltid känns helt rätt, så vet(tror?) man att det är vad man behöver göra för att bli bättre, bäst.

Visst är det ok att göra så vid vissa tillfällen, men om det händer allt för ofta så tror jag nog att träningen har tagit övertaget...

Och vad har man kvar när man tvingas sluta med sin livsstil, eller om man bara inte orkar längre...? Man kanske blir skadad... vad som helst kan ju hända. Därför borde man inte bygga sin livsstil efter en hobby eller ett intresse som man har...?

Man ska försöka att skilja på sitt största intresse och sin livsstil... För ens intressen utgör ju ens livsstil, men man kanske ska se till att fördela dom jämnt och inte bara rikta in sig på en lite detalj, vilket skulle vara löpningen i mitt fall...

Jag håller med Emmy;
"Jag måste se till att löpningen inte tar över mitt liv, för jag vill ha något att vara glad över även om löpningen inte går bra."

Det första jag ska göra nu är att ta bort friidrott.se som startsida. ;D


Detta kanske har blivit för mycket av min livsstil iaf? Ändå så undrar man ju lite hur man kan få för mycket av något som man total-diggar...?!

Kommentarer
Postat av: Emmy ;D

Jag håller med dig! Intressant inlägg :)

2007-11-21 @ 13:50:15
URL: http://fiemma.blogg.se
Postat av: Majzaaan

Du är så klok Mikael

2007-11-21 @ 14:16:10
URL: http://dennamajzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0