Låtsas att det står en fyndig rubrik här...

Löparna kom ju hem med flyget i måndags, jag var ju inte med då... Men nu har även jag fått min lilla flygtur fulländad och jag kan säga att jag inte vill flyga igen, fan heller! Det vart inte direkt någon 4timmars resa till portugal inte! Nejnej, det vart snarare en 4tiondelars och tre meters lång flygresa ned för en backe.

Själva starten gick bra, jag fick känslan av att jag tog det lilla hoppet med marginal. Men när jag sedan, en tusendels sekund senare, upptäkte att cykeln inte längre var med mig, utan hade tvärstannat vid trottoarkanten 1meter bakom mig så kan jag erkänna att jag inte var så jäkla kaxig längre.

Pang! jag landade hårt och slet upp jackan och fick en hel del skrapsår köttbitar bortrivna från olika koppsdelar.

Först trodde jag att höftbenet hade gått av, men det hade det ju inte... Dock så sprutade det blod ur ett stort hål i höften på mig, fan nu dör jag av blodsförlust, tänkte jag. Men jag pallrade mig till löpet och stoppade igen hålet med plugg som man har till diskhoar, effektivt måste jag säga.

Sedan så ska man ju ha sprit i sår har jag hört av morsan, så jag tog en "tvätta händerna sprit" från toaletten och sprutade på lite på såret. Men hellvete vad det där sved! Jag skrek likt en brunstig ko som just fått spenarna avtuggade av en allt för hungrig kalv, det var inte skönt kan jag säga. Folk snackar om att strö salt i såren, men då har de aldrig testat att spruta 85% sprit i ett flera centimeter djupt köttsår... ohhh fyfan.

Det possitiva med detta är att jag har upptäckt en negativ sida av sprit, en sådan har jag aldrig upplevt med sprit förr. Eller ja, jag kanske inte ska avslöja allt för mkt...

Godnatt på dig bloggen,

Hörs.







Kommentarer
Postat av: Farsan

Hej där olycksfågel,
Skulle inte du maila mig lite info?

2008-04-03 @ 09:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0