Flytta till Sibirien

Det ska vara svårt att andas när man går ut, när man tränar eller när man tar en promenad i kylan. Man ska kunna göra små dimmiga moln av sin andedräckt. Det ska inte finnas några vattenpölar att kliva i, gamlingar ska ha dobbar under skorna(eller hålla sig inomhus) och man ska vara tvungen att ta det lugnt för att inte slå ihjäl sig genom att snubbla på någon av isfläckarna. Det ska vara vitt vart än man kollar, små vita flingor ska falla från himlen och lägga sig utan ett ljud på marken. På varje dagis bör tre runda bollar stå staplade på varandra, med en morot och två stenar på den övre.
Man ska vara tvungen att skrapa av frosten på bilrutan och man ska ta för givet att bilen inte alltid startar. Det ska vara försenigar i tågtrafiken och man ska vara tvungen att stå på perrongen och vänta i kylan samtidigt som man nån gång i bland lyfter på fötterna för att känna att de inte har frusit fast i marken....

Men så är det inte nu, jag kan höra regnet falla mot fönsterbrädan och man kan se ringar i vattenpölarna som bildas när en regndroppe har dunsat ner. Det ska ju för fan vara vinter!

Det är nästan så jag ser fram emot att någon liten skitunge ska kasta en snöboll i fejset på mig, bara för att påminna mig om att det faktisk är vinter.


Hörs.

Kommentarer
Postat av: TildaoMickan

Poetsikt! höhöhö

2008-12-18 @ 23:30:16
Postat av: Alina

Godnatt! :)

2008-12-18 @ 23:32:52
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0