Konsert (bibelformat enligt Mary)

Även om jag gillar vintern, samt snön och kylan som den medför, så kan jag inte klandra mig själv för att dagdrömma om sommaren ibland. Ikväll är en sådan kväll...

En live konsert med Manu Chao  visas på ettan och det är fullt drag, nästan lika mycket drag som det var på Peace & Love i somras, men inte riktigt. Man känner igen de lugna låtarna med de fartfyllda partierna där alla blir som tokiga, "dansar" som galningar och vissa kanske till och med lyckas klämma ur sig en och annan ton. 
Man känner sig som i en annan värld när man står där i folkvimmlet. Helt plötsligt är man polare med flera tusentals personer som står runtomkring en, på håll skulle man kunna tro att en flock med vilddjur har samlats, men det är bara helt vanliga Svenssons som under en timmes tid lever i en drömvärld.

Sedan spräcks bubblan och man vaknar, det känns precis som om man har legat i koma för en tid. Man blir medveten om att man aldrig tidigare ha sett personen brevid och man söker sig sakta mot sina riktiga vänner...

Men men...


Nu tvingas jag att förlita mig på att kopplingarna mellan mina hjärnceller inte tas ur bruk, tills dess att sommaren är här alltså, för då ska minnena återupplivas. Ja för fan!

Hörs.



 Micke Micke Oliver
Minus ett år .

Kommentarer
Postat av: Mary

det är ju du som har skapat ordet bibelinlägg. träna lugnt nu mikael. =)

2008-12-21 @ 11:22:32
URL: http://fiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0