Apocalypto

Tjenare!

Det är konstigt att jag aldrig har hört talas om filmen Apocalypto förr. Jag fick låna en av min farbror igår. Skitbra film. Jag vet inte varför jag gillar det så mycket. Kanske är det pga att den utspelar sig i djungeln, i Peru, Inkafolket(?). Att det inte är någon gatubarnsfilm där man får se hur alla knarkar sönder sig. Jaja, vad vet jag.


Man får iallfall en bra inlevelse av filmen, man rycks med på ett sådär mysko sätt som är svårt att förklara. På slutet av filmen så får man se hur européerna landstiger och det känns faktiskt lite vemodigt. En hel kultur förstödes på grund av girighet. Synd.

image158

Kommentarer
Postat av: vera

HA! usch! det är typ en av de sämsta filmer jag sett! den e ju SKITDÅLIG ju!

2008-02-28 @ 17:10:30
URL: http://veris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0