Hacka löken i köket

Jag är ensam hemma hela veckan! Sönt!

Men krävande på samma gång, nu måste jag ju laga mat. Jag hade tänkt att käka värma-på-mat, men väl framme vid frysdisken så fick jag en tankeställare.

Det var en gubbe, i 50års åldern, som hade packat hela korgen full med värma-på-mat. Sorgligt. Jag sket i den idéen, jag tänker inte vara så när jag blir 50, fan heller!

Så jag gick och packade på lite potatis, grönsaker och kött. Dyrare, men det är det värt. Jag upptäckte lite senare att jag hade valt en oxfilé för 415kr kilo. Attans.

Jaja, bytte till en lite mer budgetvariant, skivad rostbiff för halva priset, rea på mat? :S Så nu ska det bli potatis och rostbiff, föroppningsvis. Jag har ju en förmåga av inte kunna laga mat, på löpet låter jag alla andra ta hand om den delen. Eller ja, jag får inte ens försöka längre... hmm...

Önska mig lycka till,

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0