Monopol

Igår vart det monopol spelande. Jag Sanna och Märy skulle göra upp om Stockholms gator. Men det vart kaos kan man lungt säga.

Marys spelsätt; Spara alla pengar och köp inga gator eller hus, man måste ju ha pengar kvar när man kommer på motspelarnas gator... hmm. Bra taktik? Nej. Sedan satsade Mary på att kasta täningarna på motspelarnas(mina och Sannas, själv hade hon inga) hus och hotell, trodden hon att jag inte skulle märka att 3st hotell var borta? :S

Sannas spelsätt; Sanna gömde pengarna i en riktig plånbok och försökte att betala med kort ett antal gånger... I överigt så satsade hon allt hon hade på att bygga 2hus på Norrmalmstorg och Centrum, som det är 2/40 chans att man kommer på.

Mitt spelsätt; Även kallat det ultimata spelsättet, jag satsade på att köpa allt jag hamnade på och så fort det fanns chans till det så byggde jag hotell, jag hade hotell på 5st gator när dom inte ens hade 3hus... ja, ni kan ju gissa vem som vann.

Under spelets gång så kan man säga att det var kallabalik. Marys taktik sög så hon åkte ut direkt. Sanna vägrade att ge upp men tillslut knäckte jag henne! Mohaha =) Fan va skönt det är att vinna, det var som att ta godis från en skitunge.

image127

Kommentarer
Postat av: Mary

Tur i spel, otur i kärlek.

2008-02-10 @ 23:37:04
URL: http://fiemma.blogg.se
Postat av: micke

dats rajt

2008-02-12 @ 20:35:35
URL: http://gnissim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0