En idrottslektion med Mårten...

Mårten, eller Torsten, ja kalla honom vad ni vill men han är iallafall min idrottslärare. Och han är den sämsta läraren jag någonsin har haft, nästintil, om man bortser från min mellanstadielärare Åsa Kraftig. Hon var ett riktigt monster, och då menar jag inte bara storleken utan också humöret.

Åter till Torsten, hans uppvärming består av en löjlig Följa-Torsten-Lek och sedan är det dags för Aerobix. Dvs att han står och hoppar lite random hit och dit och resten av klassen försöker att följa efter. Han håller inte koll på sina egna ben ens... Och det värsta är när han kläcker ur sig; "Jag ser att ni inte hänger med i mitt tempo, ni borde öva lite mer på det här".
Då är jag nästan påväg att säga något spydigt till den där medelålders förväxta bäbisen som det bara dryper svett om, men jag håller mitt Mvg för kärt för att klara av något sånt. Menmen.

Hade jag haft torsten i matte så hade jag tagit livet av mig för länge sen :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0