Ghettoläkare kirrar sjukdomen?

Jag blir irriterad på all inkompetent personal som det finns i det här landet. Läkaren jag har varit hoss i 2 månader är ju fullständigt bakom skynket. Vart lärde hon sig att bli läkare om jag får fråga?! I sänghalmen hoss sin Högskolelärare eller? Jag börjar ju med all rätt fundera lite grand, nu när min nya läkare hittar felt på mig på ca 30 minuter. Menmen, inget att göra åt det.

Sen tror jag bestämt att västmanlands landsting borde ta och tänka om.. Jag fick världens chock hoss läkaren idag,

Micke reser sig upp, grabbar handtaget till dörren och ska just gå utifrån läkarmottagningen när läkaren hajjar till...
Läkaren; Sho, mannen vänta! Hit med stålarna, 690kronor det blir, plus 260 för besväret.
Micke; Äääh va? Jag är under 18, up your äs läkarhelvete!
Läkaren; Men yo, jag svär! Landstinget i Västmannalandet inte betalar dina kostnader när du inte vara i Västmannalandet.
Micke; Men du sa faktiskt att det var gratis för mig när jag pratade med dig i telefonen för en timme sedan.
Läkaren; Ok då, jag låta dig slippa undan idag. Men du, kom ihåg att inte strula med guzzen. Och jag kunna kirra dricka, ring mig om du vilja ha.

Ok inte exakt så, men jag skulle få betala ca 1000spänn för att ynka läkarbesök! Sjuuuukt. Bara för att jag är skriven i Västmanland, vilket också är det enda landstinget i Sverige som har de reglerna... Menmen, jag klarade mig undan för denna gången, men om ett tag är jag 18... stackars mig =)

Sång;

Om det är så här att vara sjuk när man är liten, hur är det då att vara sjuk när man är stor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0